FATİH PROJESİ İLE TABLETLİ EĞİTİME
GEÇİYORUZ
Meral Çiçek
Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Bilkent
Üniversitesi
12/09/2012
Gelişmekte olan
internet teknolojileri yaşamımızda bir çok şeyi değiştirmeye devam ediyor.
Toplumdaki bireylerin bilinçlenmesi ve internet üzerinden kendi kendine öğrenme
yetisinin artmasıyla, internet üzerinden sağlanan bilgilere, kaynaklara ve
içeriklere karşı yoğun bir istek oluşuyor. Bu durum gelecekte bizi nasıl bir
eğitim bekliyor sorusunu sormaya yöneltiyor. Eğitim içeriklerinin özellikle de
görüntülü olarak kayıt edilmiş olan içeriklerin, etkişleşimli kitaplar ile
birlikte internet ortamında sunulması, uzaktan eğitimin yaygınlaşmasına hatta
okulların kapanmasına bile neden olabilecek durumda. Ebeveynler, internet
ortamından çeşitli video veya text içerikler ile çokçuklarına kendileri de
eğitim verebiliyor. Video teknolojileri ile sanal sınıf ortamları yaratılarak ve
evde etüt sistemleri kurularak okula gitmeye gerek kalmayacak.
Fatih projesi dediğimizde aklımıza akıllı
tahtalar ve tablet bilgisayarlar geliyor. Fakat bunların yanında eğitim
içerikleri yani e-dersler, e-kitaplar, e-ansiklopediler de göz ardı
edilmemelidir. Ders anlatacak bir şey olmadan akıllı tahtaların ve tablet
bilgisayarlarında bir anlamı kalmayacak. Bu yüzden de e-dersler, e-kitaplar ve
e-ansiklopedi gibi içeriklerin tabletler ve akıllı tahtalar gibi araçlarla
entegre edilerek eğitim sisteminde yer alması gerekiyor.
Geçmişte de bazı içerik hazırlayan firmalar
ilkokul - lise arası hazır müfredata göre online içerik geliştirerek
hazırladılar. Bu tarz içerikler ve ders kitapları e- kitap adıyla birlikte
fatih projesi kapsamında öğrencilere verilecek. Bu içeriklerin zamana ve
teknolojik gelişmelere uygun olması en önemli gereksinimlerden biridir diye
düşünmekteyim. İçeriklerin sürekli güncellenmesi temel bir gereksinim olacaktır.
Öğretmenler tarafından hazırlanan ve devamlı güncellenen bu içerikler ve
dersler, youtube tarzı güncelleme sistemi iyi olan bir sistemde paylaşılabilir.
Böylece bu derslerden içeriği hazırlayan öğretmenin öğrencileri ve farklı
öğretmenlerin öğrencileri de fayda sağlayabilir. Bu şekilde etkileşimli bir
eğitim ile kendi kendine gelişebilen bir içerik veya ders sistemi kurulmuş
olur.
İçerik hazırlamada kullanabileceğimiz bir
sistem olan Camtasia programı bilgisayar
bilgisi az olan öğretmenlerin bile kullanabileceği bir teknolojiye sahip.
İçerisinde çeşitli araçlar mevcut. Öğretmenlerin hepsi tarafından
kullanılabilecek araçlar değiller fakat meraklı ve bu işten zevk alan
öğretmenler tarafından hazırlanabilir.
Fatih projesi kapsamında sadece 5- 10 bin
öğretmen bu konuya yoğunlaşarak içerik hazırlasa ülkemizin ihtiyaç duyduğu neredeyse
tüm içerik sağlanmış olacak.
SCORM (Sharable Content Object Referrence Model)
Öğrenme içeriğine kolay ulaşabilme, yeniden kullanımını maximum a çıkartma, öğrenim içeriğini paylaşma avantajlarını bir arada bulabileceğimiz bir e-öğrenme yazılımı düzenleme aracıdır.
Web Teknolojilerine dayalı eğitim içerisinde Scorm un Avantajları Şu şekildedir;
- Erişilebilirlik
- Uyumluluk
- Edinilebilirlik
- Kalıcılık(Sürekli Kullanılabilirlik)
- Yeniden Kullanılabilirlik(Modification)
- Birlikte Çalışılabilirlik(Learning Management sistemler ile birlikte çalışılabilirlik)
Birden fazla scorm paketini bir araya getirerek bir scorm paketi haline getirebilme olayına çoklu scorm oluşturmak denir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder