16 Eylül 2012 Pazar

FATİH PROJESİ İLE TABLETLİ EĞİTİME GEÇİYORUZ...

*Bilkent Üniversitesi IEEE Öğrenci Kolu Teknoloji-101 Dergisi için yazılmıştır. 
FATİH PROJESİ İLE TABLETLİ EĞİTİME GEÇİYORUZ
Meral Çiçek
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Bilkent Üniversitesi
12/09/2012
  Gelişmekte olan internet teknolojileri yaşamımızda bir çok şeyi değiştirmeye devam ediyor. Toplumdaki bireylerin bilinçlenmesi ve internet üzerinden kendi kendine öğrenme yetisinin artmasıyla, internet üzerinden sağlanan bilgilere, kaynaklara ve içeriklere karşı yoğun bir istek oluşuyor. Bu durum gelecekte bizi nasıl bir eğitim bekliyor sorusunu sormaya yöneltiyor. Eğitim içeriklerinin özellikle de görüntülü olarak kayıt edilmiş olan içeriklerin, etkişleşimli kitaplar ile birlikte internet ortamında sunulması, uzaktan eğitimin yaygınlaşmasına hatta okulların kapanmasına bile neden olabilecek durumda. Ebeveynler, internet ortamından çeşitli video veya text içerikler ile çokçuklarına kendileri de eğitim verebiliyor. Video teknolojileri ile sanal sınıf ortamları yaratılarak ve evde etüt sistemleri kurularak okula gitmeye gerek kalmayacak.
  Fatih projesi dediğimizde aklımıza akıllı tahtalar ve tablet bilgisayarlar geliyor. Fakat bunların yanında eğitim içerikleri yani e-dersler, e-kitaplar, e-ansiklopediler de göz ardı edilmemelidir. Ders anlatacak bir şey olmadan akıllı tahtaların ve tablet bilgisayarlarında bir anlamı kalmayacak. Bu yüzden de e-dersler, e-kitaplar ve e-ansiklopedi gibi içeriklerin tabletler ve akıllı tahtalar gibi araçlarla entegre edilerek eğitim sisteminde yer alması gerekiyor.  Geçmişte de bazı içerik hazırlayan firmalar ilkokul - lise arası hazır müfredata göre online içerik geliştirerek hazırladılar. Bu tarz içerikler ve ders kitapları e- kitap adıyla birlikte fatih projesi kapsamında öğrencilere verilecek. Bu içeriklerin zamana ve teknolojik gelişmelere uygun olması en önemli gereksinimlerden biridir diye düşünmekteyim. İçeriklerin sürekli güncellenmesi temel bir gereksinim olacaktır. Öğretmenler tarafından hazırlanan ve devamlı güncellenen bu içerikler ve dersler, youtube tarzı güncelleme sistemi iyi olan bir sistemde paylaşılabilir. Böylece bu derslerden içeriği hazırlayan öğretmenin öğrencileri ve farklı öğretmenlerin öğrencileri de fayda sağlayabilir. Bu şekilde etkileşimli bir eğitim ile kendi kendine gelişebilen bir içerik veya ders sistemi kurulmuş olur.  İçerik hazırlamada kullanabileceğimiz bir sistem olan Camtasia programı bilgisayar bilgisi az olan öğretmenlerin bile kullanabileceği bir teknolojiye sahip. İçerisinde çeşitli araçlar mevcut. Öğretmenlerin hepsi tarafından kullanılabilecek araçlar değiller fakat meraklı ve bu işten zevk alan öğretmenler tarafından hazırlanabilir.  










 Fatih projesi kapsamında sadece 5- 10 bin öğretmen bu konuya yoğunlaşarak içerik hazırlasa ülkemizin ihtiyaç duyduğu neredeyse tüm içerik sağlanmış olacak.
   Gördüğümüz gibi Fatih Projesi bir çok kolaylığı ve eğlencesi ile bomba gibi geliyor. Öğretmenler ve öğrenciler bu proje sayesinde büyük bir rahatlığa kavuşmuş olacak. Bu proğenin gelişme göstermesinde en büyük görev öğretmenlere ve öğrencilere düşüyor. Gelecekte Türkiye' yi eğitim teknolojileri alanında büyük işler yapmış olarak görmek istiyorsak bu büyük teknoloji projesini hepimiz desteklemeliyiz. Eğitim de teknolojik başarılar için ilk adım Fatih Projesi...


Kaynakça
(1) Bilgin Yazar , Fatih Projesi ve İçerik, Bilgin Yazar, tele.com.tr dergisi, Ocak - 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder